Blog věnovaný všem těm, kdo hledají skutečnou vnitřní harmonii
a znovunavázání láskyplné relace s Nejvyšším Pánem

DEFINICE BHAKTI

Nejvyšší bhakti, Uttama-Bhakti, je definována jako nepřetržitá služba nebo emoce, jež jsou zaměřené na Krišnu, formy Jeho expanzí i vše co s Ním souvisí. Jde o příznivý postoj vůči Krišnovi. Ten by měl být prost všech tužeb, kromě touhy Ho potěšit, a nezablokován neosobní jnanou, materialistickými rituály karmy nebo jinými nepříznivými činy.
(Sri Bhakti Rasamrita Sindhu)


Stupně pronášení Svatého Jména

17. prosince 2014 v 5:00 | Šríla Bhakti Rakšak Šrídhar Dév-Gósvámí Mahárádža |  Články

Námaparádha - Pronášení Jména s přestupky. Aparádha znamená znetvořit, nejednat správně, hrubě s něčím zacházet. Takovým hrubým zacházením nemůžeme získat náš vytoužený cíl. Vědec dělá v laboratoři pokus, ale pokus bude úspěšný pouze tehdy, když se vším zachází správně. Jinak může dojít k explozi a vědec může zemřít.

Námabhása - Reflexe Svatého Jména, která nám může dát osvobození. Může nás posunout z negativní strany k neutrální dělící linii, ale nemůže nám dát žádný pozitivní zisk. Chybí tam jak tendence vykořisťovat, tak tendence sloužit - je to okrajová pozice.

Šuddha-náma - Čisté Jméno, musí mít svoji původní podobu v nirguna bhumice (zemi nad třemi hmotnými kvalitami), daleko nad mylným pochopením reality vlivem máji. Vliv máji dosahuje až po Viradžu; potom následuje Brahmalóka, potom Paravjóma (duchovní obloha). Skutečné Jméno musí mít svůj původ v Paravjómě a Krišna-náma vychází z Goloky, nejpůvodnější oblasti celé existence. Aby to tedy bylo Krišnovo Jméno, musí mít svůj původ v této nejvyšší rovině Vrindávany.

Je pravda, že nekonečné množství hříchů může být odstraněno, rozprášeno a rozpuštěno pouhým jediným vyslovením Svatého Jména. Jenomže takové Jméno nesmí být pouhým hmotným zvukem. Musí mít stejné vlastnosti jaké má Vaikuntha; neomezené, věčné, ze sféry věčnosti. Sádhu-sanga, Jméno musí být přijato od Gurudévy a mělo by se pronášet ve společnosti sádhua (světce).
Přijímáme-li Jméno, musíme v srdci zaujmout postoj služebníka. Sat-sanga. Sádhu-sanga, Kršna-náma. Služba znamená kompletně odevzdat vlastní já tomu, čemu sloužíme. Tímto způsobem přijmeme Jméno. Za jakým účelem přijímáme Pánovo Jméno? Kanaka, kamini, pratišta; ne pro peníze, ne pro uspokojování smyslů, ne pro dosažení popularity či slávy. Jsme připraveni se naprosto obětovat Jemu; Jeho Jménu. S tímto přístupem přijímáme Jméno.

Aby Jméno bylo Krišnou, Krišna do něj musí sestoupit. Nepodvádějte sami sebe; nemyslete si, že jste se přijetím Jména stali velkými sádhuy. Tak to není. Krišna k nám dolů musí přijít v podobě zvuku. On je duchovní; On je transcendentální. Sevonmukhe, naše totální odevzdání se Mu je tím, co Ho přitáhne a On k nám milostivě sestoupí, aby nám v podobě Jeho Jména požehnal v našich činnostech, i při provádění naší služby a našich povinnostech. Pokud na Něho budeme neustále myslet, bude i On neustále přítomen na každém našem kroku.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama